HjemGrupperSnakMereZeitgeist
Søg På Websted
På dette site bruger vi cookies til at levere vores ydelser, forbedre performance, til analyseformål, og (hvis brugeren ikke er logget ind) til reklamer. Ved at bruge LibraryThing anerkender du at have læst og forstået vores vilkår og betingelser inklusive vores politik for håndtering af brugeroplysninger. Din brug af dette site og dets ydelser er underlagt disse vilkår og betingelser.
Hide this

Resultater fra Google Bøger

Klik på en miniature for at gå til Google Books

Indlæser...

The Novels of Virginia Woolf

af Virginia Woolf

MedlemmerAnmeldelserPopularitetGennemsnitlig vurderingSamtaler
67Ingen310,007 (4.25)Ingen
Contiene: La signora Dalloway. - Gita al faro. - Orlando. - Una stanza tutta per sé. - Visitando una galleria-quadri. - La torre pendente. - Pensieri di pace durante un'incursione aerea. - Lettere. - Appendice alle lettere. - Diario di una scrittrice
Ingen
Indlæser...

Bliv medlem af LibraryThing for at finde ud af, om du vil kunne lide denne bog.

Der er ingen diskussionstråde på Snak om denne bog.

Ingen anmeldelser
ingen anmeldelser | tilføj en anmeldelse
Du bliver nødt til at logge ind for at redigere data i Almen Viden.
For mere hjælp se Almen Viden hjælpesiden.
Kanonisk titel
Oplysninger fra den engelske Almen Viden Redigér teksten, så den bliver dansk.
Originaltitel
Alternative titler
Oprindelig udgivelsesdato
Personer/Figurer
Vigtige steder
Vigtige begivenheder
Beslægtede film
Priser og hædersbevisninger
Indskrift
Tilegnelse
Første ord
Citater
Information fra den italienske Almen Viden. Redigér teksten, så den bliver dansk.
[Visitando una galleria – Quadri] … a un tratto, lampo dopo lampo, metafora dopo metafora, lo sguardo illumina quella caverna buia e ci mostra le forme dure, tangibili, materiali, dei pensieri incorporei appesi come pipistrelli in quell'oscurità vergine, finora mai visitata dalla luce.
[Una stanza tutta per sé] Mi accorsi che anche loro, i patriarchi, i professori, dovevano lottare con interminabili difficoltà, terribili inconvenienti. La loro educazione, per certi aspetti, era stata non meno manchevole della mia. Aveva dato origine in loro a difetti non minori dei miei. Certo, essi hanno il denaro e il potere, ma in contraccambio debbono dare alloggio nel loro petto a un'aquila, a un avvoltoio, che continuamente rode fegato e polmoni: l'istinto del possesso cioè, il furore di acquistare, che li porta a desiderare le terre e i penny degli altri, perpetuamente; a inventare frontiere e bandiere; a creare le corazzate e il gas velenoso; a offrire le loro vite e quelle dei loro figli.
[Una stanza tutta per sé] Invero l'eredità di mia zia mi svelava il paradiso, e invece della figura di un vasto e imponente signore, il quale era stato da Milton raccomandato alla mia perpetua ammirazione, vi appariva la immagine del cielo aperto.
[Una stanza tutta per sé] Eppure a volte i romanzi reggono, spesso in un modo notevole. E ciò che riesce a tenerli insieme, in quei pochissimi casi di sopravvivenza (pensavo a ‘Guerra e pace’), è qualcosa che si può chiamare integrità, benché non abbia niente a che fare con il fatto di pagare i propri debiti, né con quello di sapersi comportare onorevolmente in una situazione difficile. Ciò che chiamiamo integrità, nel caso del romanziere, è quella convinzione in noi che ciò che egli racconta sia vero. Sì, pensiamo, non avrei mai creduto che le cose potessero andare così; non ho mai conosciuto gente che si comportasse in questo modo. Ma tu mi hai convinto che è vero, che le cose stanno così.
[Una stanza tutta per sé] Tanto la lode quanto il biasimo non significano nulla. No, per quanto sia delizioso il passatempo di misurare, è sempre la più futile di tutte le occupazioni, e sottomettersi ai decreti dei misuratori, il più servile degli atteggiamenti.
Sidste ord
Oplysning om flertydighed
Forlagets redaktører
Bagsidecitater
Originalsprog
Canonical DDC/MDS

Henvisninger til dette værk andre steder.

Wikipedia på engelsk

Ingen

Contiene: La signora Dalloway. - Gita al faro. - Orlando. - Una stanza tutta per sé. - Visitando una galleria-quadri. - La torre pendente. - Pensieri di pace durante un'incursione aerea. - Lettere. - Appendice alle lettere. - Diario di una scrittrice

No library descriptions found.

Beskrivelse af bogen
Haiku-resume

Quick Links

Populære omslag

Vurdering

Gennemsnit: (4.25)
0.5
1
1.5
2
2.5
3 1
3.5 1
4 1
4.5
5 3

Er det dig?

Bliv LibraryThing-forfatter.

 

Om | Kontakt | LibraryThing.com | Brugerbetingelser/Håndtering af brugeroplysninger | Hjælp/FAQs | Blog | Butik | APIs | TinyCat | Efterladte biblioteker | Tidlige Anmeldere | Almen Viden | 159,058,392 bøger! | Topbjælke: Altid synlig