HjemGrupperSnakMereZeitgeist
Søg På Websted
På dette site bruger vi cookies til at levere vores ydelser, forbedre performance, til analyseformål, og (hvis brugeren ikke er logget ind) til reklamer. Ved at bruge LibraryThing anerkender du at have læst og forstået vores vilkår og betingelser inklusive vores politik for håndtering af brugeroplysninger. Din brug af dette site og dets ydelser er underlagt disse vilkår og betingelser.

Resultater fra Google Bøger

Klik på en miniature for at gå til Google Books

Indlæser...

Paperino

af Walt Disney

Andre forfattere: Se andre forfattere sektionen.

MedlemmerAnmeldelserPopularitetGennemsnitlig vurderingSamtaler
1411,433,251 (3.17)Ingen
Ingen
Indlæser...

Bliv medlem af LibraryThing for at finde ud af, om du vil kunne lide denne bog.

Der er ingen diskussionstråde på Snak om denne bog.

Questo splendido volume è interamente dedicato a Paperino con otto deliziose storie, le prime quattro firmate da Carl Barks e le ultime dai grandi interpreti italiani della Disney, Carpi, Scarpa, De Vita e Cavezzano. La successione fa emergere il vero carattere di Paperino sfortunato, quanto irascibile, ma sempre pronto ad ergersi ad eroe quando l’occasione glielo permette. In attesa del guaio successivo. Si perché Paperino è la dimostrazione vivente del vecchio adagio, chi è cagion del suo male non pianga se stesso, lui è autore e vittima dei suoi guai, la sua indolenza, la sua pigrizia, le sue scorciatoie sono la vera origine delle sue disavventure. Le storie di Barks sono “Paperino sceriffo di Valmitraglia”, in cui il nostro eroe si trova nel far west e per cercare i colpevoli arresta gli innocenti; in “Paperino e il feticcio” entra in scena il famoso gongoro, la versione disneyana degli zombie di Romero; in “Paperino e il mistero degli Inca”, Paperino dopo aver combinato un pasticcio nella qualità di guardiano di un museo parte per il sudamerica alla ricerca di galline che producono uova quadrate; infine, in “Paperino e l’oro dei vichinghi” il vero protagonista è l’odio rancore di paperino verso la fortuna di Gastone che lo porta a fare una falsa mappa di un tesoro e da lì nascono mille peripezie dalle quali, finalmente, Paperino esce vincente. Passando poi al versante italiano la prima storia è di Carpi, “Paperino e l’oro rubato”, ed è ambientato nel lontano far west, con la solita Banda Bassotti che ruba l’oro di Paperon de Paperoni; la seconda storia, a firma di Romano Scarpa, è “Paperino agente dell’Fbi”, dove tutta la storia si origina dall’equivoco di Paperino, riscossore dell’ente dell’acqua di Paperopoli, che crede di essere agente dell’F.B.I. In “Paperino e la casa elettronica” di Massimo de Vita, l’azienda che costruisce una casa del futuro ha la sfortuna che per errore Paperino vince ad una lotteria il diritto ad abitarci per sperimentarla. Ed inizia il disastro. L’ultima storia di Cavezzano, “Paperino e l’insolito remake” è un omaggio al mondo Disney con uno strano film che vede protagonisti paperi e topi. Un albo perfetto.

Recensione del 03 aprile 2008
Chi è l’autore di Paperino? Walt Disney che lo disegnò come un paperottolo con il muso lungo o, Carl Barks che lo rese umano, o i grandi disegnatori italiani, vedi Scarpa e Cavezzano che lo hanno consegnato alla storia? Una raccolta in otto puntate, otto anni, otto storie di Paperino che si avvicina a quello che conoscevo da bambino. E se la domanda formulata prima non ha risposta facile, semplifichiamo noi la vita; così: Topolino o Paperino? Un coro unanime voterà per il secondo. Topolino è un vincitore, sicuro di sé e rende sicuri gli altri. Paperino è uno come noi, crede alle favole, ai facili guadagni; agli onori ed alla ribalta, senza darsi: Paperino è diretto, Paperino è sincero; ha e vive i sentimenti semplici, quelli dell’uomo: rabbia, invidia, gelosia, amore. Sentimenti che rappresentano l’uomo, ma dai quali l’uomo fugge. Bella questa raccolta, ma, in verità, facile per la qualità del soggetto. E si può rimanere bambini. ( )
  grandeghi | Apr 21, 2016 |
ingen anmeldelser | tilføj en anmeldelse

» Tilføj andre forfattere (1 mulig)

Forfatter navnRolleHvilken slags forfatterVærk?Status
Disney, WaltForfatterprimær forfatteralle udgaverbekræftet
Barks, CarlForfattermedforfatternogle udgaverbekræftet
Boschi, LucaBidragydermedforfatternogle udgaverbekræftet
Carpi, Giovan BattistaIllustratormedforfatternogle udgaverbekræftet
Cavazzano, GiorgioIllustratormedforfatternogle udgaverbekræftet
De Vita, MassimoIllustratormedforfatternogle udgaverbekræftet
Missaglia, EnnioForfattermedforfatternogle udgaverbekræftet
Pezzin, GiorgioForfattermedforfatternogle udgaverbekræftet
Scarpa, RomanoIllustratormedforfatternogle udgaverbekræftet

Tilhører Forlagsserien

Du bliver nødt til at logge ind for at redigere data i Almen Viden.
For mere hjælp se Almen Viden hjælpesiden.
Kanonisk titel
Information fra den italienske Almen Viden. Redigér teksten, så den bliver dansk.
Originaltitel
Alternative titler
Oprindelig udgivelsesdato
Personer/Figurer
Oplysninger fra den engelske Almen Viden Redigér teksten, så den bliver dansk.
Vigtige steder
Vigtige begivenheder
Beslægtede film
Indskrift
Tilegnelse
Første ord
Citater
Sidste ord
Oplysning om flertydighed
Forlagets redaktører
Bagsidecitater
Originalsprog
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

Henvisninger til dette værk andre steder.

Wikipedia på engelsk

Ingen

No library descriptions found.

Beskrivelse af bogen
Haiku-resume

Current Discussions

Ingen

Populære omslag

Quick Links

Vurdering

Gennemsnit: (3.17)
0.5
1
1.5 1
2
2.5
3
3.5
4 2
4.5
5

Er det dig?

Bliv LibraryThing-forfatter.

 

Om | Kontakt | LibraryThing.com | Brugerbetingelser/Håndtering af brugeroplysninger | Hjælp/FAQs | Blog | Butik | APIs | TinyCat | Efterladte biblioteker | Tidlige Anmeldere | Almen Viden | 203,222,956 bøger! | Topbjælke: Altid synlig