HjemGrupperSnakMereZeitgeist
Søg På Websted
På dette site bruger vi cookies til at levere vores ydelser, forbedre performance, til analyseformål, og (hvis brugeren ikke er logget ind) til reklamer. Ved at bruge LibraryThing anerkender du at have læst og forstået vores vilkår og betingelser inklusive vores politik for håndtering af brugeroplysninger. Din brug af dette site og dets ydelser er underlagt disse vilkår og betingelser.

Resultater fra Google Bøger

Klik på en miniature for at gå til Google Books

Indlæser...

Veneto

af Touring Club Italiano

Andre forfattere: Se andre forfattere sektionen.

Serier: Guida d'Italia (11), Guide Rosse

MedlemmerAnmeldelserPopularitetGennemsnitlig vurderingSamtaler
241948,963 (3.33)Ingen
Ingen
Indlæser...

Bliv medlem af LibraryThing for at finde ud af, om du vil kunne lide denne bog.

Der er ingen diskussionstråde på Snak om denne bog.

Questa sesta edizione della guida è improntata a un taglio interdisciplinare, in virtù del quale la compagine territoriale veneta è sempre considerata in stretta correlazione con le vicende storico-culturali che l'hanno connotata, e non cessano di farlo.
Sono 18 capitoli e, articolati in 57 itinerari analitici, passano in rassegna città e regioni storiche e geografiche del Veneto (esclusa Venezia): Verona; il lago di Garda e il monte Baldo; i monti Lessini; la pianura veronese; Vicenza; il basso Vicentino e i colli Bèrici; l'alto Vicentino; Padova; i colli Euganei; la bassa pianura padovana; il Polèsine e il Delta padano; la pianura del Brenta e l'area della centuriazione; il pedemonte di Brenta (Bassano del Grappa e Maròstica); Treviso; la Marca Trevigiana; il Veneto orientale; la val Belluna; la montagna bellunese.

Le città d´arte, le ville storiche, il mondo dolomitico: esce domani, martedì 8 marzo, insieme a Repubblica, "Il Veneto", il nuovo volume delle Guide Rosse del Touring Club Italiano. L´ultima uscita della collana editoriale "L´Italia" comprende oltre mille pagine e un dettagliato atlante cartografico, con carte territoriali e mappe della città, in un´edizione con cofanetto in vendita a 12,90 euro oltre al prezzo del quotidiano.

Dopo il successo della guida di Venezia, già pubblicata da Repubblica, è quindi ora la volta del resto del Veneto. La parte introduttiva è dedicata all´analisi dei processi storici e culturali che hanno plasmato queste terre, facendone un mosaico di storia e ambiente, di arte e paesaggi. Nei capitoli che seguono la guida descrive il cuore, la ricchezza, della regione: le città d´arte tra cui Padova, Treviso, Verona e Vicenza; i centri minori pieni di carattere e fascino come Asolo, Feltre, Bassano del Grappa e Montagnana, Este e Vittorio Veneto; gli itinerari della pianura punteggiati dalle ville venete, uno straordinario fenomeno architettonico e paesaggistico. Il viaggio turistico, geografico diventa un momento di conoscenza e comprensione di tutto quello che ha contribuito a dare al Veneto i suoi caratteri inconfondibili. Le Guide, in uscita il martedì con Repubblica, hanno avuto il riconoscimento dell´Istituto Centrale per il Restauro del Ministero dei Beni Culturali che ha attribuito alla collana la valenza di repertorio dei beni culturali esposti in Italia.

(7 marzo 2005) ( )
  MareMagnum | Mar 29, 2006 |
ingen anmeldelser | tilføj en anmeldelse

» Tilføj andre forfattere

Forfatter navnRolleHvilken slags forfatterVærk?Status
Touring Club Italianoprimær forfatteralle udgaverberegnet
Combini, Paolamedforfatternogle udgaverbekræftet

Belongs to Series

Du bliver nødt til at logge ind for at redigere data i Almen Viden.
For mere hjælp se Almen Viden hjælpesiden.
Kanonisk titel
Information fra den hollandske Almen Viden. Redigér teksten, så den bliver dansk.
Originaltitel
Alternative titler
Oprindelig udgivelsesdato
Personer/Figurer
Vigtige steder
Vigtige begivenheder
Beslægtede film
Indskrift
Tilegnelse
Første ord
Citater
Sidste ord
Oplysning om flertydighed
Forlagets redaktører
Bagsidecitater
Originalsprog
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

Henvisninger til dette værk andre steder.

Wikipedia på engelsk

Ingen

No library descriptions found.

Beskrivelse af bogen
Haiku-resume

Current Discussions

Ingen

Populære omslag

Quick Links

Vurdering

Gennemsnit: (3.33)
0.5
1
1.5
2
2.5
3 2
3.5
4 1
4.5
5

Er det dig?

Bliv LibraryThing-forfatter.

 

Om | Kontakt | LibraryThing.com | Brugerbetingelser/Håndtering af brugeroplysninger | Hjælp/FAQs | Blog | Butik | APIs | TinyCat | Efterladte biblioteker | Tidlige Anmeldere | Almen Viden | 204,711,452 bøger! | Topbjælke: Altid synlig