HjemGrupperSnakMereZeitgeist
Søg På Websted
På dette site bruger vi cookies til at levere vores ydelser, forbedre performance, til analyseformål, og (hvis brugeren ikke er logget ind) til reklamer. Ved at bruge LibraryThing anerkender du at have læst og forstået vores vilkår og betingelser inklusive vores politik for håndtering af brugeroplysninger. Din brug af dette site og dets ydelser er underlagt disse vilkår og betingelser.

Resultater fra Google Bøger

Klik på en miniature for at gå til Google Books

The Mill on the Po: Misery (Book Two) af…
Indlæser...

The Mill on the Po: Misery (Book Two) (udgave 2020)

af Riccardo Bacchelli (Forfatter)

MedlemmerAnmeldelserPopularitetGennemsnitlig vurderingSamtaler
1921,140,450 (4.5)Ingen
Medlem:hauptwerk
Titel:The Mill on the Po: Misery (Book Two)
Forfattere:Riccardo Bacchelli (Forfatter)
Info:Cluny Media (2020), 312 pages
Samlinger:Dit bibliotek
Vurdering:
Nøgleord:fiction, novels

Work Information

The Mill on the Po: Misery (Book Two) af Riccardo Bacchelli

Ingen
Indlæser...

Bliv medlem af LibraryThing for at finde ud af, om du vil kunne lide denne bog.

Der er ingen diskussionstråde på Snak om denne bog.

Viser 2 af 2
"Coniglio mannaro", tramite affari spregiudicati e praticando il contrabbando tra le frontiere dello Stato Pontificio e del Regno Lombardo-Veneto, raggiunge una certa agiatezza economica. Con un inganno riesce a sposare Cecilia, che non l'ha mai sopportato.

Nel marzo del 1855, durante un'epidemia di colera, Lazzaro e Dosolina vengono colpiti dal morbo e muoiono a poche ore di distanza l'una dall'altro.

Grazie ai suoi disinvolti commerci, sempre al limite della legalità, tanto da essere anche incarcerato per alcuni mesi, Coniglio mannaro riesce ad acquisire vaste tenute diventando uno dei più grossi possidenti della zona. Pure questa attività è sempre apparsa disdicevole alla moglie, che ha continuato a far funzionare i due mulini cercando di limitare il più possibile la vita in comune col marito allo stretto necessario per saziare il suo prepotente desiderio di maternità, infatti negli anni metteranno al mondo sette figli. Stranamente, Coniglio mannaro si affeziona morbosamente al primo, Lazzarino, che sembra aver preso dal nonno insieme al nome anche il fisico aitante e il carattere schietto e sincero, mentre con gli altri figli si comporta invece in modo odioso e violento.

Nel 1867, all'età di 12 anni, Lazzarino s'infiamma ai discorsi di un vecchio garibaldino, e anche per dimostrare di non essere un vigliacco come il padre, fugge per arruolarsi nell'esercito che Garibaldi ha approntato per tentare di liberare Roma, restando ucciso durante la battaglia di Mentana. Questo fatto provoca una grossa crisi nel padre, che comincia a dare segni di squilibrio.

Il colpo definitivo alla salute psichica di Coniglio mannaro arriverà quando la disastrosa alluvione del Po del 1872 porterà il fiume a cambiare il suo corso, spostandone il letto su quelle che erano le sue proprietà e rovinandolo economicamente. Tutto ciò porta Coniglio mannaro alla demenza completa e a finire i suoi giorni in manicomio.

Cecilia, rimasta sola coi sei figli, continua a far funzionare i mulini ma le conseguenze della devastante alluvione han fatto sì che non vi siano più granaglie da macinare e in breve tempo la famiglia è ridotta alla fame, ma, proprio quando sembra non esserci più scampo alla miseria, arriva un colono con qualche sacco di cereali da macinare, risvegliando, per gli Scacerni la speranza nel futuro. ( )
  BiblioLorenzoLodi | Oct 4, 2019 |
853.912 BAC
  ScarpaOderzo | Apr 13, 2020 |
Viser 2 af 2
ingen anmeldelser | tilføj en anmeldelse
Du bliver nødt til at logge ind for at redigere data i Almen Viden.
For mere hjælp se Almen Viden hjælpesiden.
Kanonisk titel
Information fra den italienske Almen Viden. Redigér teksten, så den bliver dansk.
Originaltitel
Alternative titler
Oprindelig udgivelsesdato
Personer/Figurer
Vigtige steder
Vigtige begivenheder
Beslægtede film
Indskrift
Tilegnelse
Første ord
Citater
Sidste ord
Oplysning om flertydighed
Forlagets redaktører
Bagsidecitater
Originalsprog
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

Henvisninger til dette værk andre steder.

Wikipedia på engelsk

Ingen

No library descriptions found.

Beskrivelse af bogen
Haiku-resume

Current Discussions

Ingen

Populære omslag

Quick Links

Vurdering

Gennemsnit: (4.5)
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4 1
4.5
5 1

Er det dig?

Bliv LibraryThing-forfatter.

 

Om | Kontakt | LibraryThing.com | Brugerbetingelser/Håndtering af brugeroplysninger | Hjælp/FAQs | Blog | Butik | APIs | TinyCat | Efterladte biblioteker | Tidlige Anmeldere | Almen Viden | 204,233,372 bøger! | Topbjælke: Altid synlig