HjemGrupperSnakMereZeitgeist
Søg På Websted
På dette site bruger vi cookies til at levere vores ydelser, forbedre performance, til analyseformål, og (hvis brugeren ikke er logget ind) til reklamer. Ved at bruge LibraryThing anerkender du at have læst og forstået vores vilkår og betingelser inklusive vores politik for håndtering af brugeroplysninger. Din brug af dette site og dets ydelser er underlagt disse vilkår og betingelser.

Resultater fra Google Bøger

Klik på en miniature for at gå til Google Books

Indlæser...

El apocalipsis

af Alberto Durero

MedlemmerAnmeldelserPopularitetGennemsnitlig vurderingSamtaler
117,721,448IngenIngen
Nyligt tilføjet afFundacionRosacruz
Ingen
Indlæser...

Bliv medlem af LibraryThing for at finde ud af, om du vil kunne lide denne bog.

Der er ingen diskussionstråde på Snak om denne bog.

EL APOCALIPSIS

Compuesto por las visiones de San Juan en la isla Je Patmos en el s.I, el Apocalipsis, por el esplendor de su lenguaje y de sus imágenes ha fascinado siempre a los espíritus, tanto creyentes como no creyentes. La presente edición está enriquecida, además, con los extraordinarios grabados que Durero realizó en 1498 para ilustrar este texto profético.

Alberto Durero, (1471 – 1528) es el artista más famoso del Renacimiento alemán, conocido en todo el mundo por sus pinturas, dibujos, grabados y escritos teóricos sobre arte, que ejercieron una profunda influencia en los artistas del siglo XVI de su propio país y de los Países Bajos.

Con veintisiete años realiza su primera gran obra con la técnica de la entalladura, “El Apocalipsis”. “Apocalipsis”, es una serie de grabados del pintor realizada en 1498 sobre el libro bíblico del mismo nombre. Es considerada una obra maestra en el campo del grabado, conservándose el original en la Biblioteca Nacional de España con la signatura “Incunable nº 1”.

Esta serie de grabados fue realizada a la vuelta de su primer viaje Italia, cuando estaba comenzando su madurez como artista. “El Apocalipsis” brilla como una de las maravillas de todo el arte alemán. El autor usa un dibujo nudoso, en efervescencia. Su espíritu es todavía medieval pero ya revela su personalidad. El libro de Durero fue el primero publicado por un artista a sus propias y exclusivas expensas. Antes de esta obra los artistas buscaban un mecenas que financiera su arte. Tal es la confianza de Durero en su trabajo, que él mismo financia la edición de este Apocalipsis. Por tanto, podemos estar hablando de la primera autoedición artística.

Los anteriores Apocalipsis miniados en general, habían tenido una disposición distinta, con ilustraciones a página completa distribuidas a lo largo del volumen, o pequeñas pero insertadas en el texto, o bien con hileras de imágenes explicadas mediante epígrafes. Durero reservó el haz de la página para el grabado y dispuso el texto en el dorso. Los artistas anteriores habían confiado en el color para completar el efecto vigoroso; a Durero no le hizo falta el color; consiguió unas imágenes rebosantes de fuerza tan solo con el blanco y negro.
  FundacionRosacruz | Mar 6, 2018 |
ingen anmeldelser | tilføj en anmeldelse
Du bliver nødt til at logge ind for at redigere data i Almen Viden.
For mere hjælp se Almen Viden hjælpesiden.
Kanonisk titel
Originaltitel
Alternative titler
Oprindelig udgivelsesdato
Personer/Figurer
Vigtige steder
Vigtige begivenheder
Beslægtede film
Indskrift
Tilegnelse
Første ord
Citater
Sidste ord
Oplysning om flertydighed
Forlagets redaktører
Bagsidecitater
Originalsprog
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

Henvisninger til dette værk andre steder.

Wikipedia på engelsk

Ingen

No library descriptions found.

Beskrivelse af bogen
Haiku-resume

Current Discussions

Ingen

Populære omslag

Quick Links

Genrer

No genres

Vurdering

Gennemsnit: Ingen vurdering.

Er det dig?

Bliv LibraryThing-forfatter.

 

Om | Kontakt | LibraryThing.com | Brugerbetingelser/Håndtering af brugeroplysninger | Hjælp/FAQs | Blog | Butik | APIs | TinyCat | Efterladte biblioteker | Tidlige Anmeldere | Almen Viden | 204,247,947 bøger! | Topbjælke: Altid synlig