HjemGrupperSnakMereZeitgeist
Søg På Websted
På dette site bruger vi cookies til at levere vores ydelser, forbedre performance, til analyseformål, og (hvis brugeren ikke er logget ind) til reklamer. Ved at bruge LibraryThing anerkender du at have læst og forstået vores vilkår og betingelser inklusive vores politik for håndtering af brugeroplysninger. Din brug af dette site og dets ydelser er underlagt disse vilkår og betingelser.
Hide this

Resultater fra Google Bøger

Klik på en miniature for at gå til Google Books

Indlæser...

Aux origines de la monnaie fiduciaire : Traditions métallurgiques…

af Catherine Grandjean

MedlemmerAnmeldelserPopularitetGennemsnitlig vurderingSamtaler
3Ingen3,450,825IngenIngen
La 4e de couverture indique : "La monnaie de bronze antique était déjà une monnaie fiduciaire. Elle est née dans le monde colonial vers le milieu du ve s. a.C., puis s’est peu à peu diffusée dans l'ensemble du monde grec et prit une importance croissante dans les échanges aux côtés de la monnaie en métaux précieux. Ses débuts paraissent liés au moins en partie à des transferts culturels avec des populations non grecques et sont à mettre en relation avec les échanges commerciaux et les besoins liés surtout aux guerres. Ils présupposent une évolution des conceptions de la monnaie jusque-là exclusivement en métaux précieux. En outre, des cités réputées pour leur maîtrise dans le travail du bronze, ont été parmi les premières à frapper des monnaies de bronze, ce qui invite à examiner aussi ce matériel comme un produit de la métallurgie, par le biais notamment des analyses élémentaires."… (mere)
Nyligt tilføjet afKoray, Greekcoins, cethis
Ingen
Indlæser...

Bliv medlem af LibraryThing for at finde ud af, om du vil kunne lide denne bog.

Der er ingen diskussionstråde på Snak om denne bog.

Ingen anmeldelser
ingen anmeldelser | tilføj en anmeldelse
Du bliver nødt til at logge ind for at redigere data i Almen Viden.
For mere hjælp se Almen Viden hjælpesiden.
Kanonisk titel
Originaltitel
Alternative titler
Oprindelig udgivelsesdato
Personer/Figurer
Vigtige steder
Vigtige begivenheder
Beslægtede film
Priser og hædersbevisninger
Indskrift
Tilegnelse
Første ord
Citater
Sidste ord
Oplysning om flertydighed
Forlagets redaktører
Bagsidecitater
Originalsprog
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

Henvisninger til dette værk andre steder.

Wikipedia på engelsk

Ingen

La 4e de couverture indique : "La monnaie de bronze antique était déjà une monnaie fiduciaire. Elle est née dans le monde colonial vers le milieu du ve s. a.C., puis s’est peu à peu diffusée dans l'ensemble du monde grec et prit une importance croissante dans les échanges aux côtés de la monnaie en métaux précieux. Ses débuts paraissent liés au moins en partie à des transferts culturels avec des populations non grecques et sont à mettre en relation avec les échanges commerciaux et les besoins liés surtout aux guerres. Ils présupposent une évolution des conceptions de la monnaie jusque-là exclusivement en métaux précieux. En outre, des cités réputées pour leur maîtrise dans le travail du bronze, ont été parmi les premières à frapper des monnaies de bronze, ce qui invite à examiner aussi ce matériel comme un produit de la métallurgie, par le biais notamment des analyses élémentaires."

No library descriptions found.

Beskrivelse af bogen
Haiku-resume

Populære omslag

Quick Links

Vurdering

Gennemsnit: Ingen vurdering.

Er det dig?

Bliv LibraryThing-forfatter.

 

Om | Kontakt | LibraryThing.com | Brugerbetingelser/Håndtering af brugeroplysninger | Hjælp/FAQs | Blog | Butik | APIs | TinyCat | Efterladte biblioteker | Tidlige Anmeldere | Almen Viden | 162,290,702 bøger! | Topbjælke: Altid synlig