HjemGrupperSnakMereZeitgeist
Søg På Websted
På dette site bruger vi cookies til at levere vores ydelser, forbedre performance, til analyseformål, og (hvis brugeren ikke er logget ind) til reklamer. Ved at bruge LibraryThing anerkender du at have læst og forstået vores vilkår og betingelser inklusive vores politik for håndtering af brugeroplysninger. Din brug af dette site og dets ydelser er underlagt disse vilkår og betingelser.

Resultater fra Google Bøger

Klik på en miniature for at gå til Google Books

Indlæser...

THE ORDEAL

af Mangesh Jadhav

MedlemmerAnmeldelserPopularitetGennemsnitlig vurderingSamtaler
712,367,348 (2)Ingen
nasa and the national oceanic and atmospheric administration (noaa) had jointly developed a satellite based technology that had military used. The Russians found out about it and tried to steal the technology through a source in the noaa. The source travelled to france to deliver the 'package'. But CIA agent michael jones was close behind, intending to stop the sale. Did he succeede Read on to find out...… (mere)
Ingen
Indlæser...

Bliv medlem af LibraryThing for at finde ud af, om du vil kunne lide denne bog.

Der er ingen diskussionstråde på Snak om denne bog.

*** Attenzione, spoiler! ***
Ricevuto come anteprima omaggio da goodreads.com in una meravigliosa busta decorata, questo romanzo d’esordio dell’indiano Jadhav è un thriller spionistico vecchio stile – da film degli anni Cinquanta, voglio dire – in cui i difetti finiscono per superare i pregi. Questi ultimi stanno soprattutto nella costruzione della storia, in cui il furto di un progetto statunitense per la creazione artificiale degli uragani scatena un gioco a rimpiattino tra i servizi di Washington, Mosca e Parigi che conduce a uno scioglimento riguardo al quale l’autore è bravo a tener coperte le carte fino all’ultimo capitolo. Curiosamente, benché la copertina - efficace ma anch’essa retrò, da titoli di testa del Bond delle origini - metta in bella mostra una pistola, i colpi d’arma da fuoco sono pochissimi e sparati solo per avvertimento, con la conseguenza che non si fa male quasi nessuno oltre a qualche orgoglio ammaccato: al limite dà fastidio che ce l’abbia vinta l’agente CIA bello e affascinante, ma anche questo contribuisce all’atmosfera dei film di cui sopra. Il buon Jadhav, che cede al vezzo di citarsi hitchcockianamente, avrebbe forse reso più credibile il tutto se avesse coinvolto i servizi del suo Paese o di qualche altra tigre asiatica, ma non si può negare che il lettore finisca per incuriosirsi sulle future svolte della trama (ma che gli hanno fatto i francesi per raffigurarli tanto feroci?). Il problema del romanzo sta però altrove e non certo in un'incredbile Francia di fantasia: per la precisione, il vero guaio è dato da una scrittura piatta e dettagliatissima che, una volta capita l’antifona, consente di saltare interi paragrafi. Come uno studente al primo anno di scrittura creativa, lo scrittore racconta in maniera minuziosa ogni azione dei personaggi e descrive qualsiasi ambiente fin nel più remoto angolino, con la conseguenza di distrarre il lettore e di allungare a dismisura i tempi (ovvero le pagine) facendo scemare la tensione in modo inevitabile. Al confronto i dialoghi, che pure sono spesso stereotipati, risultano di gran lunga preferibili forse anche solo perché il didascalismo viene per forza di cose abbandonato. Jadhav ha annunciato di aver già scritto un altro romanzo con protagonista, come qui, l’agente Michael Jones: la speranza è che la sua capacità di intrecciare storie venga supportata da una scrittura che abbia saputo, almeno in parte, emendarsi dai suoi difetti. ( )
  catcarlo | Nov 13, 2014 |
ingen anmeldelser | tilføj en anmeldelse
Du bliver nødt til at logge ind for at redigere data i Almen Viden.
For mere hjælp se Almen Viden hjælpesiden.
Kanonisk titel
Originaltitel
Alternative titler
Oprindelig udgivelsesdato
Personer/Figurer
Vigtige steder
Information fra den italienske Almen Viden. Redigér teksten, så den bliver dansk.
Vigtige begivenheder
Beslægtede film
Indskrift
Tilegnelse
Første ord
Citater
Sidste ord
Oplysning om flertydighed
Forlagets redaktører
Bagsidecitater
Originalsprog
Information fra den italienske Almen Viden. Redigér teksten, så den bliver dansk.
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

Henvisninger til dette værk andre steder.

Wikipedia på engelsk

Ingen

nasa and the national oceanic and atmospheric administration (noaa) had jointly developed a satellite based technology that had military used. The Russians found out about it and tried to steal the technology through a source in the noaa. The source travelled to france to deliver the 'package'. But CIA agent michael jones was close behind, intending to stop the sale. Did he succeede Read on to find out...

No library descriptions found.

Beskrivelse af bogen
Haiku-resume

Current Discussions

Ingen

Populære omslag

Quick Links

Vurdering

Gennemsnit: (2)
0.5
1
1.5
2 1
2.5
3
3.5
4
4.5
5

Er det dig?

Bliv LibraryThing-forfatter.

 

Om | Kontakt | LibraryThing.com | Brugerbetingelser/Håndtering af brugeroplysninger | Hjælp/FAQs | Blog | Butik | APIs | TinyCat | Efterladte biblioteker | Tidlige Anmeldere | Almen Viden | 204,398,256 bøger! | Topbjælke: Altid synlig