HjemGrupperSnakMereZeitgeist
Søg På Websted
På dette site bruger vi cookies til at levere vores ydelser, forbedre performance, til analyseformål, og (hvis brugeren ikke er logget ind) til reklamer. Ved at bruge LibraryThing anerkender du at have læst og forstået vores vilkår og betingelser inklusive vores politik for håndtering af brugeroplysninger. Din brug af dette site og dets ydelser er underlagt disse vilkår og betingelser.

Resultater fra Google Bøger

Klik på en miniature for at gå til Google Books

Indlæser...

Die Ketzerbraut: Roman

af Iny Lorentz

MedlemmerAnmeldelserPopularitetGennemsnitlig vurderingSamtaler
24Ingen947,505 (4)Ingen
Zu Beginn des 16. Jahrhunderts soll Veva, die Tochter eines Münchner Kaufmanns, nach Innsbruck verheiratet werden. Ihr Brautzug wird überfallen und ihr Bruder umgebracht. Wieder zurück in München haftet ihr der Makel an, von den Räubern missbraucht worden zu sein. Ihr Vater will sie möglichst schnell verheiraten und wählt den als Tunichtgut bekannten Sohn eines Geschäftsfreundes. Ernst und Veva müssen sich fügen und finden erst zueinander, als Ernst in Augsburg für den Handelsherren Fugger tätig wird und heimlich den Lehren Luthers anhängt. Beide haben mächtige Feinde, die ihnen schaden wollen, besonders einen eifersüchtigen Kaufmann. Als Ernst auf einem Zug nach Tirol überfallen wird, erhält Veva die Nachricht seines Todes. Sie kann jedoch das Mordkomplott durchschauen und Ernst auf einer Raubritterburg befreien helfen. Die farbige, historisch genaue Schilderung des Handels in der Frühen Neuzeit bildet den Rahmen für die dramatische Lebens- und Liebesgeschichte, in der sich wieder eine tüchtige, intelligente junge Frau durchsetzt. Der Autorenname bürgt für Ausleihzahlen und ist bestellerverdächtig. (Ilse Nebelung) München Anfang des 16. Jahrhunderts: Auf dem Weg nach Innsbruck zu ihrem Bräutigam wird die schöne Veva entführt und nach wenigen Tagen wieder befreit. Aber jetzt gilt sie nicht mehr als unberührt und wird einem Weiberhelden und Kirchengegner zur Frau gegeben ... (Ilse Nebelung)… (mere)
Ingen
Indlæser...

Bliv medlem af LibraryThing for at finde ud af, om du vil kunne lide denne bog.

Der er ingen diskussionstråde på Snak om denne bog.

Ingen anmeldelser
ingen anmeldelser | tilføj en anmeldelse
Du bliver nødt til at logge ind for at redigere data i Almen Viden.
For mere hjælp se Almen Viden hjælpesiden.
Kanonisk titel
Originaltitel
Alternative titler
Oprindelig udgivelsesdato
Personer/Figurer
Vigtige steder
Vigtige begivenheder
Beslægtede film
Indskrift
Tilegnelse
Første ord
Citater
Sidste ord
Oplysning om flertydighed
Forlagets redaktører
Bagsidecitater
Originalsprog
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

Henvisninger til dette værk andre steder.

Wikipedia på engelsk

Ingen

Zu Beginn des 16. Jahrhunderts soll Veva, die Tochter eines Münchner Kaufmanns, nach Innsbruck verheiratet werden. Ihr Brautzug wird überfallen und ihr Bruder umgebracht. Wieder zurück in München haftet ihr der Makel an, von den Räubern missbraucht worden zu sein. Ihr Vater will sie möglichst schnell verheiraten und wählt den als Tunichtgut bekannten Sohn eines Geschäftsfreundes. Ernst und Veva müssen sich fügen und finden erst zueinander, als Ernst in Augsburg für den Handelsherren Fugger tätig wird und heimlich den Lehren Luthers anhängt. Beide haben mächtige Feinde, die ihnen schaden wollen, besonders einen eifersüchtigen Kaufmann. Als Ernst auf einem Zug nach Tirol überfallen wird, erhält Veva die Nachricht seines Todes. Sie kann jedoch das Mordkomplott durchschauen und Ernst auf einer Raubritterburg befreien helfen. Die farbige, historisch genaue Schilderung des Handels in der Frühen Neuzeit bildet den Rahmen für die dramatische Lebens- und Liebesgeschichte, in der sich wieder eine tüchtige, intelligente junge Frau durchsetzt. Der Autorenname bürgt für Ausleihzahlen und ist bestellerverdächtig. (Ilse Nebelung) München Anfang des 16. Jahrhunderts: Auf dem Weg nach Innsbruck zu ihrem Bräutigam wird die schöne Veva entführt und nach wenigen Tagen wieder befreit. Aber jetzt gilt sie nicht mehr als unberührt und wird einem Weiberhelden und Kirchengegner zur Frau gegeben ... (Ilse Nebelung)

No library descriptions found.

Beskrivelse af bogen
Haiku-resume

Current Discussions

Ingen

Populære omslag

Quick Links

Vurdering

Gennemsnit: (4)
0.5
1
1.5
2 1
2.5
3
3.5
4
4.5
5 2

Er det dig?

Bliv LibraryThing-forfatter.

 

Om | Kontakt | LibraryThing.com | Brugerbetingelser/Håndtering af brugeroplysninger | Hjælp/FAQs | Blog | Butik | APIs | TinyCat | Efterladte biblioteker | Tidlige Anmeldere | Almen Viden | 204,395,265 bøger! | Topbjælke: Altid synlig